Hogyan válik a testápolás hulladékmentessé? Gondolataim I.rész

2018.02.17

A lavina ott indul, amikor elhatározzuk, hogy soha többé nem engedünk vegyszereket a háztatásunkba!

Minden jön sorra, ahogyan a látszószögünk tágulni kezd.

Első körben az élelmiszeriparral gyűlt meg a bajom és született meg az ellenállás bennem a vegyszerek iránt és aztán a gyógyszerek iránt is. Aztán jött a  háztartás, elkezdtem ecettel takarítani és mosni a ruháimat. Azt hiszem mindenki így kezdi. Mosószóda és ecet ;) Takarításhoz, fertőtlenítéshez tökéletes, de a ruháimhoz már nem tartottam elegendőnek. Hosszú éveken át kerestem, hogy mitől lesznek a ruháim tiszták, puhák és illatosak és mi lesz az a szer ami még gazdaságos és környezetkímélő is. Nem a testápolás szerves része, de még is említésre méltó sarkalatos kérdés, hogy mivel mossuk a ruhánkat? ( és amúgy milyen ruhákat hordunk....)

A testünkön megjelenő gyulladt pattanások, ekcéma és egyéb irritációért minden további nélkül lehet felelős egy műszálas ruhanemű vagy vegyszeres mosószer. Manapság alig lehet találni 100%ban természetes anyagú ruhákat. Mindent kevernek valami elasztikus mű anyaggal. Egy 100%os pamut zokni másképp hogyan tapadna oly kecsesen a vádlinkon?

Úgy hogy nem 100%os....

Ezt az igényemet én is nehezen engedem el, de egyre inkább keresem a divatosra szabott, de 100%ban növényi alapú, jól szellőző ruhákat.

Aztán a gyógynövényeknek hála, meg hogy rájöttem hogy nem csak belsőleg hatékonyak? belecsöppentem a kozmetikumok világába ( igaz ezt akkor még nem tudtam). Első krémemet tetoválások regenerálására készítettem ( nem szerettem volna antibiotikus krémekkel kenni magamat és különben is ki tudja mi a többi összetevő?!  ). Később erről a krémemről kiderült, hogy minden fajta akut és krónikus bőrbetegségre jótékonyan hat. De nem megyek ennyire előre.... A dezodorral folytattam amit mindenáron szerettem volna természetesre cserélni, majd utána követték a szappanok. Majd rohamos időn belül, 3-4év után azon kaptam magamat, hogy mindent magamnak készítettem el. Egyébként is beteges mániám, hogy szeretek MINDENT magamnak elkészíteni. ( Álmaim világában mindenki így cselekszik és egymás között csereberéljük portékáinkat. Mint régen ... Így nem is érezném kényszerét annak, hogy mindent én csináljak meg. Talán. ) No aztán a gyógykrémek világából átcsöppentem a hidratálókrémek és test-ápoló szerek világába -  most ezt próbálom összehangolni.

Alap pillére az általam készített termékeknek, hogy mindent üvegbe teszek!

Eleinte csak azt tartottam fontosnak, hogy újrahasznosítottak, moshatóak, majd hogy BPA-mentesek legyenek. Aztán szép lassan rájöttem, hogy ez nem elég. Sajnos a BPA-t hasonló káros anyaggal váltják fel a műanyagokban és ugyanúgy mint a palackozott vízbe, az élelmiszerekbe, a kozmetikumokba is kioldódnak ezek az anyagok.

Nincs megállás!


Sokáig nehéz volt a külföldről beszerezhető hangzatos nevű és cifra hatóanyagokkal rendelkező alapanyagoknak ellenállni, eléggé addiktív a dolog. Hobby címszó alatt havi 20-30ezreket költöttem "hozzávalókra" . Tehát spórolni azt nem sikerült ezzel... De az önállóság, az ön - ellátás mindig is vonzott. Boldoggá tesz. Magabiztossá.

Tehát kezdődik valahol ott, hogy " jó lenne a ruhákat biológiailag lebomló környezetbarát szerekkel mosni" majd amikor az ember agya igazán zöldre vált MINDENBEN azt keresi, hogy környezetbarát legyen!

És ez valóban fontos!

Alapvetően azt gondolom, hogy minden az iparosodással kezdődött, romlott el és az expressz vonat még mindig nem siklott ki...

Túlnépesedtünk, ennek vannak hozadékai.... oké .... de mára már ott tartunk, hogy az igényeinknek szinte már semmi sem szab határt! Mindent kitalálnak....

Na valahogy így van ezt most a "BIO, VEGÁN, ÖKO divat hullámmal" is. Át kell ezeken a hullámokon is vergődni. Mert persze mindig az aktuális trendekhez igazodva próbálnak minket átverni.


Így jutottam oda, hogy nagyon nagyon fontossá vált az életemben, hogy hazai termékeket használjak. Egyrészt ne utazzon 100-200-1000kilómétereket azaz anyag amit azért veszek hogy a testemet ápoljam. Másrészt ahogyan az idény gyümölcsökkel is van, azt való nekünk fogyasztani ami a "kertünkben" terem és akkor amikor.

A testünk mást kíván télen, mint nyáron. Ez így van a bőrünkkel is.

Szóval hogy témánál maradjunk, hazai termékek. Gyógynövényekkel olyan szinten bővelkedünk, hogy szinte már zavarba ejtő. Mert alig ismerjük őket már, és félünk őket használni. A mezőgazdaságban is lehetne jobban jeleskedni, azért még vannak termelők, őstermelők akikben bízhatunk! Igyekszem a hidegen sajtolt növényi olajokat magyar kistermelőktől beszerezni. Sajnos a kókuszzsírral én is bajban vagyok... de MÉG ezzel nem ostorozom magamat. ( Én még csak itt tartok, lesz ez másképp is. )

Egy kis kitérő: MIÉRT nincsen Balaton-felvidéki szőlőmagolaj?! Isten adja, hogy ezzel én indítsak egy lavinát és szülessen meg az igény arra, hogy legyen! Oliva?! Byebye.

Szóval az én testápolási világom így alakul. Először az vált fontossá, hogy én készítsem el és  lássam mi van abban amit magamra kenek. Eleinte az alumíniumporos dezodor helyett tökéletesen kibékültem az én általam "összekevert" olajos kencével, amibe kritikán aluli olcsó pancs "illóolajakat" tettem. És emellett most is hajlandó vagyok bármikor kiállni, hogy igenis jobb! Annak ellenére, hogy ma már elképzelhetetlen számomra, hogy ne 100%os tisztaságú illóolajakat használjak. És igen, azt is tudom, hogy annál is van jobb amit jelenleg használok. De ott még nem tartok. Ott még nem tart a lavinám. ;)

Folyt. köv.

Érdeklődj bátran:

  • Gyógynövényes túráimról
  • Workshopjaimról
  • Speciális krémjeimről, hozzávalóimról
  • Gyógyító jellegű kezeléseimről
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el