Hogyan lesz olcsó szappanból luxus élvezet ?!

2018.03.23

A meleg eljárásos szappanok átka, hogy a finom vajak - általunk hőn kedvelt hidegen sajtolt növényi olajak minőségi romlik!

Általánosságban igaz rám, hogy szeretem a 'sok összetevős' termékeket. Megálmodtam egy olcsó szappan alapot, ami szerintem önmagában is versenyképes, de nem a zsírbázis lesz az amitől igazán jó szappanná válik!

A recept így szól:

  • 300g kókuszvaj
  • 800g napraforgóolaj
  • 365g víz
  • 150g lúg

Az ebből készült szappan egyébként kiemelkedően jól ápol, jól keményedik - gyorsan, jól kivehető a formából - bár használatát illetően kimondottan ügyelni kell arra, hogy ne ázzon a vízben! Átlagosan tisztít, ami a szappanok esetében szintén egy jó tulajdonság ... viszont a habzása elég silány.


Itt kezdődik a trükközés az adalékanyagokkal ;) Ami a mi esetünkben nem SLS, benzyl alcohol, butylphenyl methylpropional és egyéb potenciálisan allergizáló kőolaj származékok lesznek . . .

Az vízbázishoz áztatott vadgesztenyelét használok; mely magas szaponin tartalommal büszkélkedhet és nem utolsó sorban erős gyulladáshátló hatású növényi hatóanyag.

Így már a jó habzást is kipipáltuk!

Hogy egy kicsit kevésbé puhuljon használat közben a szappan, beleborítottam kb 5-10 gramm méhviaszt / ezt nem számoljuk bele az alap receptbe /.

Mivel kizárólag termelői méhviaszt használok, azt is szigorúan csak a Börzsönyből szervem be van amikor kicsit "koszosabb" méhviaszt kapok. Én egyébként kimondottan kedvelem a nem bolti minőségű méhviaszt, benne van minden... No de ezeket a részeket mivel krémekhez nem használom fel így kivágom és az ilyen esetekre elteszem ;)

Egyébként is javaslom, mindig abból dolgozzunk otthon ami épp van! Van egy szuper egyszerű receptünk és azzal dúsítjuk amivel csak akarjuk! Láthatjátok szépen sorra ez mennyi minden lehet.

Mivel ez a szappan recept elég kiadós adag, kedvünkre szétszedhetjük 3- akár 4 részre is és készíthetünk több féle szappant.

Nálam készült kendermag és virágpor őrleménnyel. A kendermag elég durva, kellően finomra kell darálni és lehetőleg még le is szitálni, de aki bírja az erőteljes peeling hatást annak nem szükséges. Ezek a mag őrlemények hámlasztó hatásúak, elősegítik a bőr természetes megújulását miközben egy kis mikromasszázst is végzünk önmagunkon, tehát mindenképpen serkentik a bőr vérkeringését is.

A virágpor tele van ásványi anyagokkal, vitaminokkal, antibiotikus hatású.

Ezeket  már ugye a langyos szappanba tesszük így - ha a lúg erős hatásáról megfeledkezünk - majdhogynem teljes egészében élvezhetjük ezeknek az anyagoknak az áldásos hatását!

Ugyanannál az elhatározásnál fogva, hogy használjuk azt ami éppen van; készült egy mák őrleményes is. Egészen pontosan máklisztből készült amit csomagoltan 'előkészen' vásároltam 1-2éve. Azóta is várja, hogy beteljesítse sorsát, mivel ehetetlenné nyilvánítottam. Frissel őrölve  nincs az a mennyiség amit ne tudnék magamba lapátolni .... de ez a liszt történet nekem nagyon keserű volt, így lett belőle csinos kis dörzsi-dörzsi szappan adalék ;)

Hévízi iszap, az egyik kedvenc összetevőm!

Szintén gyógyító hatású összetevő; erős gyulladásgátló hatású, kén tartalmának köszönhetően kiválóan alkalmazható krónikus bőrproblémák esetében. Ápolja a bőrt, bársonyossá, puhává teszi azt.

Mellékesen szuperül színezi a szappant! Képzeljetek csak el egy fekete-sárga (kurkuma) márványos szappant ! Öröm a testnek, öröm a szemnek!

Kezdtek ráérezni a dologra, igaz?!


Igazán pasis szappant sikerült készítenem aktív szén port és vas-oxid por hozzáadásával. Ezeknek az anyagoknak nagyon erős energiájuk van! Ezt erősíti, hogy a szénhez én vágtam a fát, melegítettem fel vele a házat, majd porítottam a szenet ami utána maradt... és megint csak a képzeletetekre bíznám; milyen csodaszép márványszappan van készülőben  - igazán lágy, harmonikus, így képvisel egy kis női energiát is.

Képeket hamarosan készítek miután darabolódtak ;)

Számíthattok még sok ilyen 'olcsószappan' receptre, mert nekem ez most nagyon tetszik!

Érdeklődj bátran:

  • Gyógynövényes túráimról
  • Workshopjaimról
  • Speciális krémjeimről, hozzávalóimról
  • Gyógyító jellegű kezeléseimről
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el